Pizzaketen Domino’s schakelt vanaf volgende week in Australië satellietverkeer in om zijn klanten die onderweg zijn naar de winkel te kunnen volgen. De pizza zou daarmee op z’n best zijn.
Het is al jaren in een aantal landen een gewilde snack, de telefonisch bestelde Big Brother pizza van Domino’s die door een bezorger afgeleverd wordt aan de voordeur, dan wel in de woning zelf. De besteller kan via internet/gsm met een ‘pizza tracker’ volgen wat de status is van de bestelling. Die wetenschap schijnt voor de doorsnee consument prettig te zijn. Het bedrijf experimenteert momenteel ook met bezorgrobots en supersnelle ovens.
Maar de Amerikaanse pizzaketen in Australië wil meer. Klanten die telefonisch de pizza Big Brother speciaal bestellen en die zelf af komen halen, krijgen vanaf volgende week de mogelijkheid om Domino’s hun gang naar de winkel via hun gsm te laten volgen. Ze kunnen aangeven of ze te voet, met fiets of auto onderweg zijn. Zodra klanten de winkel naderen, kan Domino’s tot het laatste moment wachten om de pizza’s in de oven te schuiven.
‘Zo kan de versheid van de producten worden gegarandeerd’, meldde het bedrijf donderdag. ‘Tijd is de vijand van voedsel’, aldus topman Don Meij van Domino’s Pizza Enterprises Ltd. ‘Hoe langer hij ligt te wachten, hoe slechter de pizza.’ Hij benadrukt tevens dat klanten enkel worden gevolgd in de periode van de bestelling en dat de technologie niet voor andere doeleinden zal worden gebruikt…